آموزه های خوشمزه

گردو آمریکایی آبنباتی

گردو آمریکایی آبنباتی

دست ها پایین!!! این دستور پخت، در نوع خودش بهترین گردو پیکان آبنباتی گیاهی (وگان) هستند که اتفاقا بدون گلوتن هم هستند! فقط با 3 ماده اصلی درست می شود. ترد، شیرین و برای خوراک همراه مسافرت عالی است! گردو پیکان آب نباتی، آسان که در ماهیتابه درست شده و بدون شکر و لبنیات کاملاً تصفیه شده است. ساده، خوشمزه و در 10 دقیقه آماده است.

دستور پخت گردو آمریکایی آبنباتی چگونه به من الهام شد

اگر انتخابی بین خرید هدایای فیزیکی برای دوستان و خانواده ام یا درست کردن چیزی خوراکی برای آنها داشتم، همیشه پیشکش دومی را انتخاب می کنم، چیزی که با مهر درست شود با مهر بر دل هدیه گیرنده می نشیند تا چیزی که از روی وظیفه خریده شود.

این در حالی است که اگر خوراکی خاصی درست کنیم، ممکن است از شیرینی های قنادی گران تر تمام شود اما ظاهر آن ارزانتر به نظر بیاید، اینجا پیشنهادی هست که به جای کلوچه و تارت، گردو پیکان آبنباتی درست می کنیم که در متفاوت بودن چیزی کم ندارد.

ظاهر گردو آمریکایی شیرین، مانند آجیل شیرین قنادی سنتی ما نیستند. آن را به جای فر در تابه درست می کنند، همچنین عاری از تخم مرغ برای چسبندگی هستند. از یک دیدگاه بسیار عالی است زیرا افراد بسیاری امروز به تغذیه ی رژیم وگان و افراد دیگر هوادار رژیم بدون گلوتن هستند که این دستور پخت هردو را راضی خواهد کرد.

بافت گردو پیکان آبنباتی، شباهت خاصی با بافت تافی دارد آنها شیرین، کمی شور و دارای ته مزه های وانیل هستند. خوردن این آجیل آبنباتی آنقدر اعتیاد آور است که قطعاً باید آنها را درجا باید پیشکش کنید و الا به یلدا نخواهند رسید!

دستور پخت گردو آمریکایی آبنباتی

دستور پخت گردو آمریکایی آبنباتی و مراحل درست کردن آن

هر کدام از مواد لازم چه می کنند

  • گردوآمریکایی (پیکان): از مخلوط گردو پیکان کامل و نصف شده استفاده کنید. حتما از گردو آمریکایی بدون نمک و بدون شیرینی استفاده کنید.
  • شکر انتخابی: شکر سفید بهترین عملکرد را دارد، اما می توان از شکر قهوه ای و حتی شکر نارگیل نیز استفاده کرد.
  • آب : با ایجاد یک سیروپ ساختگی با شکر، نیاز به سفیده تخم مرغ یا مشابه آن را جایگزین می کند. به نوبه خود، این روی آجیل متبلور می شود.
  • عصاره وانیل: طعم ملایم وانیلی می دهد.
  • نمک : برای متعادل کردن طعم شیرینی عالی است و اگر مانند اکثر ایرانیان عاشق ترکیب شیرین و نمک هستید عالی است.
  • دارچین: اختیاری است، اما مقداری ادویه دوست داشتنی می دهد.

گردوپیکان آبنباتی

گردوهای نباتی ساده روی اجاق گاز که فقط با 4 ماده ساده درست می شوند! ترد، ترد، و کاملا شیرین، آنها یک میان وعده گیاهی و بدون گلوتن یک خوراکی افسانه ای درست می کنند!

زمان آماده سازیده دقیقه
زمان پختپنج دقیقه
زمان کلپانزده دقیقه
خاستگاهآمریکایی
متدپخت و پز
ردهپذیرایی/ شیرینی
مقدار حاصلهشانزده عدد

مواد لازم برای گردو پیکان آبنباتی

گردو آمریکایی نصفه بدون نمکسه پیمانه
شکرسفید (یا قهوه ای یا نارگیلی)یک پیمانه
آبیک چهارم پیمانه
عصاره وانیلیک قاشق چایخوری
نمکیک هشتم قاشق چایخوری
دارچینیک قاشق چایخوری
 مواد لازم برای گردو پیکان آبنباتی

مواد لازم برای گردو پیکان آبنباتی و اموزش پخت آن

  1. یک تابه بزرگ یا ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم می کنیم. وقتی داغ شد شکر، آب، عصاره وانیل، نمک و دارچین را در صورت استفاده اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اجازه دهید تا داغ شود، هر از گاهی هم بزنید.
  2. وقتی شکر کاملا حل شد، پیکان خام و بدون نمک را اضافه می کنیم. مراقب تابه باشید و مرتب به هم زدن را ادامه داده تا زمانی که بیشتر مخلوط شکر اندود شده و شروع به کریستالی شدن کند.
  3. تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم یک تا دو قیقه بماند، قبل از اینکه از قاشق چوبی برای هم زدن بادام ها استفاده کنید تا از تشکیل خوشه های بزرگ آبنباتی جلوگیری شود. قبل از شکستن مناسب، اجازه دهید کاملا خنک شود.

آیا پیکان آبنباتی را می توان در فر درست نمود؟

 اگر تصمیم گرفتید به جای برشته کردن در تابه آن را در فر بپزید، این کار را باید با چند تغییر انجام دهید.

پیش از افزودن گردو آمریکایی، همه ی مواد لازم را با همزن بزنید، و در یک لایه روی ورقه پخت قرار بدهید، و تا دمای 120/250 درجه فارنهایت به مدت حدود یک ساعت بپزید و پیکان ها را را هر 15 دقیقه هم بزنید.

نکاتی برای درست کردن بهترین اسپند آب نباتی روی اجاق گاز

  • هنگام تفت دادن پیکان با مخلوط شکر صبور باشید. شروع به کریستالی شدن آن زمان می برد. در تمام طول مدت برشتگی به طور مرتب هم بزنید.
  • اگر متوجه شدید که شکر به گردوها نمی‌چسبد، پس از برداشتن از روی حرارت، دوباره آن‌ها را در مقداری شکر فرو کنید.
  • با افزودن مقداری ادویه پای کدو تنبل یا ادویه شیرینی زنجفیلی به آن طعم ها را تغییر دهید.
  • این گردوها افزودنی شگفت‌انگیز به ترکیبی از آجیل شیرین خانگی خواهند بود.
آیا پیکان آبنباتی را می توان در فر درست نمود؟

آیا پیکان آبنباتی را می توان در فر درست نمود؟ و یا میتوان آن را بدون قند درست کرد؟

آیا می توانیم این را بدون قند درست کنیم؟

برای این دستور، توصیه می کنم از جایگزین بدون شکر(مثل استویا یا عسل) استفاده نکنید.

نگهداری:

پیکان آب نباتی را می توان تا 4 هفته در دمای اتاق، در ظرف در بسته نگهداری کرد. اگر دوست دارید مدت طولانی تری بمانند می توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید.

برای انجماد: پیکان را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید و تا شش ماه در فریزر نگهداری کنید.

بهنام شایسته

About بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *