آموزه های خوشمزه

نان گردو آمریکایی موزی

نان گردو آمریکایی موزی

این دستور پخت نان موزی با گردو آمریکایی (پیکان) و دارچین پر شده و فقط در عرض چند دقیقه آماده می شود! روی آن شکر دارچینی ریخته می شود که تردی خوبی می دهد و دسر یا میان وعده بعد از ظهر آماده می شود.

دستور پخت نان موزی خیلی متنوع است، ما عاشق نان موز زنجبیلی، نان موزی دارچینی و این نان موزی خوشمزه با گردو آمریکایی (پیکان) هستیم. نان موز به دلایل خاصی، واقعا محبوب است، استفاده عالی از موز بیش از حد رسیده (موز پخته) است که به راحتی تهیه می شود و می توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید. این نان موز گردو آمریکایی (پیکان) یک پیچ و تاب مزه پردازی با نان کلاسیک است. به جای گردوایرانی، پیکان (یا همان گردو آمریکایی) را به خمیر اضافه می کنیم. از آنجایی که این نان را خیلی دوست داریم با پاشیدن مقداری دارچین و شکر شگفت‌انگیز روی آن، آن را یک درجه ارتقا می دهیم.

نان موز چه می باشد؟

نان موزی نوعی نان شیرین است که از موز له شده تهیه می شود. اغلب یک نان سریع مرطوب و شیرین است، اما برخی از دستور العمل ها با تخمیر آن تهیه می شوند. موز در دهه 1870 در ایالات متحده ظاهر شد، اما مدتی طول کشید تا آنها به عنوان مواد تشکیل دهنده دسر ظاهر شوند. دستور العمل های نان موز در کتاب های آشپزی در سراسر آمریکای شمالی (زمانی که بیکینگ پودر در فروشگاه های مواد غذایی در دهه 1930 در دسترس قرار گرفت) ظاهر شد. برخی از مورخان مواد غذایی بر این باورند که نان موزی محصول جانبی رکود بزرگ اقتصادی در آمریکا بود زیرا زنان خانه دار باهوش نمی خواستند موزهای رسیده را دور بریزند. برخی دیگر بر این باورند که نان موزی در آشپزخانه های شرکت ها برای کاهش ترویج محصولات آرد و جوش شیرین ساخته شده است. نان موز در سال 2020 در طول قرنطینه های همه گیر COVID-19 محبوبیت دوباره پیدا کرد. در فیلیپین معمولاً به نان موزی «کیک موزی» می گویند. این در طول دوره استعمار آمریکا در فیلیپین معرفی شد، زیرا فیلیپین یکی از تامین کنندگان برتر موز شد.23 فوریه روز ملی نان موز در ایالات متحده است.

دستور پخت

دستور پخت نان گردو آمریکایی موزی

چرا این دستور پخت جواب می دهد؟

  • نیازی به آرد نیست: برخلاف براونی های سنتی، برای کل دستور غذا به آرد نیازی نیست، اما طعم آنها اگر نگوییم بهتر است، به همان اندازه خوب می باشد.
  • فقط هشت مواد تشکیل دهنده: بسیاری از مواد مورد استفاده در هر دو براونی و رویه پای پیکان (گردو آمریکایی) وجود دارد که این کار را حتی آسان تر می کند!
  • دستور یک کاسه: به وسایل آشپزخانه فانتزی یا چند کاسه همزن نیازی ندارید.
  • جویدنی، زبر و مزه چران: این براونی ها، بهترین انفجار بافتی هستند که به تمام حواس ضربه می‌زنند.

این دسر یکی از دسرهایی است که می توانید برای اعیاد و تعطیلات تهیه کنید، مزه ای متفاوت و خاص آن روز، در حالی که تمام طعم های سنتی را دیگر نخواهید تکرار کنید. درست کردن آن بسیار آسان است و میهمانان شما را برای خوردن بیشتر تشویق می کند!

 چرا این نان موزی با ذائقه ی اغلب ما همسو می باشد؟

  • بافت کاملی دارد: مانند هر نان موزی خوب، این نان بسیار مرطوب و وسط آن نرم است و خرده های لطیفی دارد. رویه ترد آن حس جویدنی باحال بیشتری به ما می دهد.
  • نیازی به تخم مرغ نیست: برخی ها به مزه ی تخم مرغ واکنش خوبی نمی دهند، شبیه نان موز بدون تخم مرغ است اما با چند تغییر کوچک و البته اضافه کردن گردو آمریکایی.
  • شما می توانید از این خمیر دقیقا برای تهیه کلوچه موزی گردو آمریکایی یا حتی نان های کوچک استفاده کنید.
نان موز گردو آمریکایی( نان موز پیکان)

نان موز گردو آمریکایی( نان موز پیکان) و مواد اولیه

عملکرد هر یک از مواد لازم چگونه است؟

  • موز: موز فوق العاده رسیده را ترجیح می دهم (در حدی که تقریباً سیاه است!) زیرا نان مرطوب تری می دهد. اما موز کمتر رسیده هم خوب است.
  • شکر: من از مخلوط شکر سفید و قهوه ای استفاده کردم، اما هرکدام به تنهایی هم جواب می دهد.
  • روغن نارگیل. یا هر روغنی با طعم خنثی.
  • عصاره وانیل: طعم اغلب دسرها با وانیل غنی می شود.
  • آرد همه منظوره. آرد سبوس دار سفید استفاده کردم تا کمی فیبر و مواد مغذی اضافه کنم. آرد سفید و گندم نیز موثر است.
  • بکینگ پودر و جوش شیرین: هر دو عامل خمیر مایه برای ایجاد مقداری پف کردن، نرم شدن و ثبات نان استفاده می شود.
  • دارچین: برای هر دستور پخت نان موزی خوب لازم است.
  • نمک.
  • گردوی آمریکایی: عنصر ضروری. به شخصه ترجیح می دهم از پیکان خام استفاده کنم تا طعم آنها غالب شود، اما پیکان بو داده و بدون نمک نیز عالی هستند.
  • رویه شکر دارچینی: اختیاری، اما مخلوطی از شکر سفید و دارچین هم جواب می دهد.

نان موز گردو آمریکایی( نان موز پیکان)

این دستور پخت نان موزی با گردو پیکان و دارچین جذاب شده و در عرض چند دقیقه آماده می شود! رویه آن با شکر دارچینی ترد شوده و حسابی دندان گیر است.

زمان آماده سازی5 دقیقه
زمان پخت40 دقیقه
مجموع45 دقیقه
ردهعصرانه/صبحانه
متدپخت
خاستگاهآمریکایی
مقدار حاصلهدوازده برش

مواد لازم برای نان موز گردو آمریکایی

موز بیش از حد رسیدهچهار عدد (سیصد و پنجاه گرم با پوست)
شکر سفیدیک چهارم پیمانه
شکر قهوه اییک چهارم پیمانه
روغن نارگیل (یا هر روغن خنثی)نیم پیمانه
آرد سفید یا گندمیک و نیم پیمانه
جوش شیریننصف قاشق چایخوری
نمکنصف قاشق چایخوری
دارچیننصف قاشق چایخوری
گردو خرد شدهنصف پیمانه
مواد لازم برای تاپینگ

مواد لازم برای تاپینگ نان گردو آمریکایی موزی

مواد لازم برای تاپینگ

دارچیننصف قاشق چایخوری
شکردو قاشق غذاخوری

روش کار

  • فر را تا دمای 180 درجه سانتیگراد (350 فارنهایت) پیش گرم می کنیم. یک قالب نان را با کاغذ روغنی بپوشانده و کنار می گذاریم.
  • در یک کاسه بزرگ، موز را له کرده، سپس شکر و روغن نارگیل ذوب شده را اضافه کنید. با همزن بزنید تا یکدست شود.
  • آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس گردو پیکان را می ریزیم.
  • خمیر را در قالب ریخته و سپس دارچین و شکر بپاشید. به مدت 35 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان تمیز از مرکز بیرون بیاید پخت را ادامه می دهیم.
  • قبل از برش دادن و سرو، اجازه می دهیم تا نان موزی در دمای اتاق کاملا خنک شود.

پی نوشت

برای ذخیره کردن: باقیمانده ها را می توان در یک ظرف دربسته با حوله کاغذی در بالا نگهداری کرد تا مرطوب بماند. دمای اتاق تا سه روز حفظ می شود. اگر می خواهید این نان ماندگاری بیشتری داشته باشد، آن را حداکثر تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

برای انجماد: نان ورقه شده را در یک کیسه زیپی قرار داده و تا شش ماه در فریزر نگهداری کنید.

بهنام شایسته

About بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *